Paavilaisen ja Sarjoksen seuraavat kapinat KymiRingillä

Ensimmäistä kertaa SM-osakilpailut järjestetään uunituoreella KymiRingin radalla, Iitissä. Moni kuljettajista eivät ole päässeet edes testaamaan uudella radalla, ja haastavaksi viikonlopun tekee poikkeuksellisen vähäiset vapaat harjoitukset. KymiRingillä saa ajaa ainoastaan lauantaina ja sunnuntaina. Talent Racingin kuljettajalle, Jasmin Sarjokselle, rata on täysin uusi:

” Haasteita viikonlopulta ei tule puuttumaan, mutta koska yhteistyö Talent Racingin kanssa saa jatkoa, uskon että saamme oikeita asioita tekemällä tästäkin viikonlopusta hyvän!”

Talent Racingin toinen kuljettaja, Peetu Paavilainen, on kuitenkin päässyt jo muutamaan otteeseen testaamaan KymiRingillä.

”Radassa on monia pimeitä mutkia ja paljon korkeuseroja, mitkä tekevät uudesta radasta haastavan ja erilaisen, verrattuna muihin Suomen ratoihin,” Paavilainen kertoo omalla kokemuksellaan.

KymiRingin kilpailu viikonloppu on merkittävä, sillä koronatilanteesta johtuen Pärnun SM-osakilpailut ovat vaakalaudalla. Nähtäväksi jää päättyvätkö SM -taistot KymiRingille, ja riittääkkö Paavilaisen 64 pisteen ero varmistamaan hänen SM-luokkansa voiton.

Osakilpailu 4/5

Järjestävä seura: Motopark Racing Club ry.

Moottorirata: KymiRing, Kymentie 748, 47400 Kausala

Kuvat: #harjukuvat